11.04.2019
Panel wprowadzający
Aleksandra Chabiera,
Narodowy Instytut Dziedzictwa
„Bez korzeni nic nie rośnie. Po co i jak edukować o dziedzictwie”.
Agata Picheń-Kowalska,
Muzeum Śląskie
„Dziedzictwo- ale o co chodzi?”
Beata Drynda-Pędziwiatr,
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
„Pedagogika przeżyć w praktyce na przykładzie kompleksu Sztolnia Królowa Luiza.”
Panel wprowadzający
Aleksandra Chabiera,
Narodowy Instytut Dziedzictwa
„Bez korzeni nic nie rośnie. Po co i jak edukować o dziedzictwie”.
Agata Picheń-Kowalska,
Muzeum Śląskie
„Dziedzictwo- ale o co chodzi?”
Beata Drynda-Pędziwiatr,
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
„Pedagogika przeżyć w praktyce na przykładzie kompleksu Sztolnia Królowa Luiza.”
Turystyka dziedzictwa przemysłowego a edukacja.
Moderator
prof. Tadeusz Burzyński, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa,
Wiceprzewodniczący Rady ds. kompetencji sektora Turystycznego,
Robert Andrzejczyk, Polska Organizacja Turystyczna,
Jacek Janowski, Polska Organizacja Turystyczna,
“Funkcje i wartości turystyczne w obiektach dziedzictwa przemysłowego.”
Hubert Koper, Łódzka Organizacja Turystyczna
„Turystyka edukacyjna w przestrzeniach poprzemysłowych w Łodzi.”
Maria Florou, Muzeum Gazu Przemysłowego Miasta Technopolis w Atenach
„Czy atrakcja turystyczna może być edukacyjna.”
Jakub Svrcek, Dolni Vitkovice – Czechy
”Działalność edukacyjna w centrum dziedzictwa przemysłowego.”
Jacques Crul, Kopalnia Blegny,
Jean-Louis Delaet, Kopalnia Bois du Cazier,
Isabelle Sirjacobs, Kopalnia Bois du Luc,
Maryse Willems, Kopalnia Bois du Luc,
„Cztery Główne Kopalnie Walonii, cztery programy pedagogiczne: dywersyfikacja i komplementarność”
Andrzej Szumowski, Muzeum Poslkiej Wódki
„O C2H5OH, czyli edukacja w Muzeum Polskiej Wódki.”
Turystyka dziedzictwa przemysłowego a edukacja.
Moderator
prof. Tadeusz Burzyński, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa,
Wiceprzewodniczący Rady ds. kompetencji sektora Turystycznego,
Robert Andrzejczyk, Polska Organizacja Turystyczna,
Jacek Janowski, Polska Organizacja Turystyczna,
“Funkcje i wartości turystyczne w obiektach dziedzictwa przemysłowego.”
Hubert Koper, Łódzka Organizacja Turystyczna
„Turystyka edukacyjna w przestrzeniach poprzemysłowych w Łodzi.”
Maria Florou, Muzeum Gazu Przemysłowego Miasta Technopolis w Atenach
„Czy atrakcja turystyczna może być edukacyjna.”
Jakub Svrcek, Dolni Vitkovice – Czechy
”Działalność edukacyjna w centrum dziedzictwa przemysłowego.”
Jacques Crul, Kopalnia Blegny,
Jean-Louis Delaet, Kopalnia Bois du Cazier,
Isabelle Sirjacobs, Kopalnia Bois du Luc,
Maryse Willems, Kopalnia Bois du Luc,
„Cztery Główne Kopalnie Walonii, cztery programy pedagogiczne: dywersyfikacja i komplementarność”
Andrzej Szumowski, Muzeum Poslkiej Wódki
„O C2H5OH, czyli edukacja w Muzeum Polskiej Wódki.”
Edukacja, tradycja, dziedzictwo
Moderator
Dariusz Walerjański – historyk, muzealnik Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu.
Agnieszka Puszczewicz, Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Warszawie:
„Edukacja w służbie tradycji.”
Mária Jagnešáková, Muzeum Oravskie
„Zabytek kultury o znaczeniu narodowym Orawska Kolejka Leśna – unikat techniczny Słowacji. Działania innowacyjne i edukacyjne wspierające rozwój turystyki i ruchu turystycznego.”
Remigiusz Wierzbicki, Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka:
„Solne dziedzictwo inspiracją działań Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka.”
Olga Seni, Politechnika Narodowa w Atenach:
„Działalność edukacyjna w Parku Technologiczno-Kulturowym Lavrion.”
Barbara Tekieli
„Sztuka i edukacja w przestrzeni postindustrialnej na przykładzie krakowskich obiektów kultury.”
Ryszard Rabski Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce:
„Działania edukacyjne w Muzeum pierwszej na świecie kopalni ropy naftowej w Bóbrce”
Edukacja, tradycja, dziedzictwo
Moderator
Dariusz Walerjański – historyk, muzealnik Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu.
Agnieszka Puszczewicz, Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Warszawie:
„Edukacja w służbie tradycji.”
Mária Jagnešáková, Muzeum Oravskie
„Zabytek kultury o znaczeniu narodowym Orawska Kolejka Leśna – unikat techniczny Słowacji. Działania innowacyjne i edukacyjne wspierające rozwój turystyki i ruchu turystycznego.”
Remigiusz Wierzbicki, Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka:
„Solne dziedzictwo inspiracją działań Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka.”
Olga Seni, Politechnika Narodowa w Atenach:
„Działalność edukacyjna w Parku Technologiczno-Kulturowym Lavrion.”
Barbara Tekieli
„Sztuka i edukacja w przestrzeni postindustrialnej na przykładzie krakowskich obiektów kultury.”
Ryszard Rabski Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce:
„Działania edukacyjne w Muzeum pierwszej na świecie kopalni ropy naftowej w Bóbrce”
12.04.2019
Przykłady doświadczeń edukacyjnych dla turystyki dziedzictwa przemysłowego.
Moderator:
Adam Hajduga, kierownik referatu promocji dziedzictwa industrialnego, wiceprezydent European Route of Industrial Heritage ERIH.
Amy Benadiba, Centrum Historii Górniczej Lewarde,
Virginie Malolepszy, Centrum Historii Górniczej Lewarde Francja:
„Działania edukacyjne dla uczniów od 3 do 18 lat.”
Susanne Kähler, Uniwersytet Nauk Stosowanych w Berlinie,
„Dziedzictwo industrialne Berlina dla dzieci i młodzieży. Prezentacja nowego programu.”
Georges-Henry Laffont, Uniwersytet Lyon,
Roland Comte, Alliance Francaise:
„Dziedzictwo przemysłowe w fotografii: Pierwsze wyniki doświadczenia pedagogicznego w gminie Rive de Gier”
Wioletta Sobieraj, Muzeum Przyrody i Techniki Ekomuzeum w Starachowicach,
„Edukacja w Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach – cele, narzędzia, rezultaty.”
Małgorzata Buttitta, Fundacja Akademia Pana Wielądko
„Jak z okruchów przeszłości budujemy przyszłość. Działania edukacyjne fundacji Akademia Pana Wielądko”
Michał Poros, GEOPARK Kielce Centrum Geoedukacji:
„Od kamieniołomu do Geoparku – wykorzystanie lokalnego dziedzictwa geologicznego- górniczego w edukacji i turystyce geologicznej.”
Przykłady doświadczeń edukacyjnych dla turystyki dziedzictwa przemysłowego.
Moderator:
Adam Hajduga, kierownik referatu promocji dziedzictwa industrialnego, wiceprezydent European Route of Industrial Heritage ERIH.
Amy Benadiba, Centrum Historii Górniczej Lewarde,
Virginie Malolepszy, Centrum Historii Górniczej Lewarde Francja:
„Działania edukacyjne dla uczniów od 3 do 18 lat.”
Susanne Kähler, Uniwersytet Nauk Stosowanych w Berlinie,
„Dziedzictwo industrialne Berlina dla dzieci i młodzieży. Prezentacja nowego programu.”
Georges-Henry Laffont, Uniwersytet Lyon,
Roland Comte, Alliance Francaise:
„Dziedzictwo przemysłowe w fotografii: Pierwsze wyniki doświadczenia pedagogicznego w gminie Rive de Gier”
Wioletta Sobieraj, Muzeum Przyrody i Techniki Ekomuzeum w Starachowicach,
„Edukacja w Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach – cele, narzędzia, rezultaty.”
Małgorzata Buttitta, Fundacja Akademia Pana Wielądko
„Jak z okruchów przeszłości budujemy przyszłość. Działania edukacyjne fundacji Akademia Pana Wielądko”
Michał Poros, GEOPARK Kielce Centrum Geoedukacji:
„Od kamieniołomu do Geoparku – wykorzystanie lokalnego dziedzictwa geologicznego- górniczego w edukacji i turystyce geologicznej.”